עורכי דין שמתמחים בהתחדשות עירונית (פינוי בינוי/תמ"א 38) יידעו לומר לרוב מתוך ניסיונם מהן התשומות המירביות שדיירים יכולים לקבל בפרויקט נתון ושעדיין ישתלמו כלכלית ליזם. כל יזם ישאף להציע לדיירים את המינימום האפשרי ולכן מתפקידו של עורך הדין לבחון כיצד ניתן להיטיב עם הדיירים על פי נתוני הפרויקט (השטח הנתון, מה מאפשרות תוכניות הבינוי העירוניות וכמות הדיירים הנוכחית). אחת הטעויות הגדולות שעושים דיירים היא התקשרות ליזם או אפילו חתימה על מסמך כלשהו של היזם ללא ליווי משפטי מקצועי. עורכי דין מומחים לפינוי בינוי ידעו לקבל עבור הדיירים מספר הצעות שונות ולבחון לעומק את הניסיון המוכח של היזם והתמורה שתתקבל. מצד שני חשוב לא לקבל אינסוף הצעות, משום שבחלק מהמקרים יזמים יציעו לדיירים שונים הצעות נגדיות וכך יביאו לעיכוב הפרויקט תחת ההשערה שייתכן וניתן לקבל תמורה טובה יותר.

חשש נוסף לאחר ההסכמה העקרונית מול היזם ולפני החתימה על ההסכם עצמו הוא הריגת התהליך על ידי היזם על ידי סחבת מיותרת, הכנסת סעיפים בעיתיים וייאוש הדיירים שמחליטים לוותר על הפרויקט. הדרך של עו"ד מקצועי להתמודד איתה הוא החתמת היזם כבר בשלב ראשוני מאוד על הסכם עקרונות מחייב ועימות היזם באופן שוטף עם לוחות הזמנים של הפרויקט. בשלב הראשוני עורך הדין גם יבחר את הערבויות הנדרשות לעמידה בהסכם מתוך מגוון הערבויות העומדות לרשות הדיירים: כל שלב החל מקבלת הדירה לתקופת השכירות, פיצוי במקרה והפרויקט לא מושלם ועוד מגובה בערבויות שאמורות להבטיח את הדיירים. מכאן ניתן להבין את החשיבות של בחירת עורך דין מקצועי ואמין לפרויקט ההתחדשות העירונית שלכם. מדובר לא רק בתועלות כלכליות אלא גם בחסכון רב של עוגמת נפש וזמן יקר שעלול לרדת לטמיון.

בחלק מהערים המנהלת המקומית להתחדשות עירונית תציע לדיירים מאגר עורכי דין עם ניסיון מוכח שמהם עליהם לבחור את עורך הדין שלהם, במקומות אחרים הדיירים יוכלו לבחור כל עורך דין שהוא עם ניסיון בהתחדשות עירונית. חשוב גם להבין את היקף ומורכבות הפרויקט ועל פי קריטריונים אלו לבחור עורך דין שעסק בפרויקטים דומים ולא באופן כללי בתחום.