אל חיינו נכנסים לא מעט טרנדים שונים לבית ולחדרי השינה, כאשר ישנם כאלו העושים סדר חדש בארון הבגדים שלנו, כאלו המבקשים לשנות את צבעי המצעים שלנו ועוד. אך כאשר מדובר בטפטים שחזרו להיות הטרנד החם של השנים האחרונות, אי אפשר להתעלם מהטרנד אשר מצליח להסתגל אל כל חדר בצורה מעולה, נעימה וכמעט טבעית לחלוטין. אך כאשר בוחרים טפט לחדר הילדים חשוב לזכור כמה כללים ומאפיינים שונים, אשר יוכלו להפוך את הבחירה למעולה גם הילדים שלנו וגם עבורנו, תוך כדי השתלבות בעיצוב הבית הכללי ואפילו לגרום לחדר השינה להיות עוגן משמעותי עבור ילדינו.

איך לבחור טפטים לחדר הילדים? פעוטות ועד גיל חמש

בחירה של טפטים עבור חדר הילדים משתנה בעיקר בשל הגילאים שלהם, שכן בגילאי ינקות ישנם כמה כללים שיכולים לעזור גם לאווירה אשר תהיה מושרת על התינוק וגם על יכולת העיצוב של החדר. ראשית בגילאים אלו מומלץ לבחור צבעים "רכים" אשר יוכלו להעניק תחושה של שקט, כך למשל ניתן לבחור טפטים בצבעי פסטל שונים, צבעים כמו צבעי שמנת או ורוד בגוונים שונים ואפילו תכלת. בגילאים כאלו מומלץ גם להוסיף כמה שפחות "גירויים", אך ניתן להוסיף דמות של דובון או עננים שישרו תחושת נעימות. את מרבית הטפטים האלו כיום ניתן גם לשלב בין עמדת ההחתלה, מיטת התינוק ועוד.

גילאים מתקדמים יותר

בגילאים גדולים יותר כמו גילאי שבע ומעלה מומלץ גם לערב את הילדים בבחירת הטפטים, אך עם זאת לא להיצמד אל בחירתם המלאה אלא להגיע לעמק השווה. כך למשל חדר של פיות, חדי קרן ומלאכיות יכול להתחלף לטפט גן קסום או לציור אחד מרכזי אשר יוכל להשתלב עם צבעים רכים אחרים כמו ורוד או צבעי בז' נעימים. אחת ההמלצות בבחירה של טפטים לחדרי ילדים, היא גם שמירה על ניטרליות ככל הניתן וגם לבצע התאמה בין הטפטים לרהיטים השונים, ובדיוק כמו בבחירת הטפטים לחדר התינוקות מומלץ לבצע התאמה שכזו גם בגילאים מוקדמים. כל שכן יש לקחת בחשבון כי בגיל ההתבגרות הטפטים יכולים להתחלף אל סגנונות אחרים לגמרי, כמו עיצובים נועזים יותר או שלווים יותר.