במדינת ישראל ישנם לא מעט סטודנטים בישראל ומספרם עולה כמעט על כ400 אלף בכל שנה.
רובם הגדול של הסטודנטים ימצאו את עצמם מג'נגלים בין העבודה היומית שלהם אל לבין הלימודים, ולא פעם גם ימצאו את עצמם מחליפים בין מקומות העבודה. אבל השילוב בין השניים הוא כמעט בגדר אומנות, כאשר מצד אחד ישנו הצורך להיות מקצועיים במקום העבודה שהגענו אליו וגם להתפרנס בצורה מכובדת. לבין הצורך להתמקצע בכל הקשור לתחום הלימודים שלנו, בין אם בהגשת, עבודות או התנדבויות שונות שיכולות לעזור עם נקודות הזכות המגוונות ועוד. אז איך באמת אפשר לעשות את האמנות הזאת? איפה הכי כדאי לעבוד בתור סטודנטים ואיך אפשר לשלב לימודים ועבודה? במאמר הבא וכן גם באתר https://www.sahbak.co.il/article/-up0xfx

זמנים ועוד זמנים

זמנים מנהלים את העולם, בשנייה אחת משקיעים יכולים להפסיד מיליונים ובשניה אחרת הם יכולים להרוויח כפול מהסכום שבו השקיעו. הזמן משפיע לא רק על המשקיעים אלא על כולנו בכל רגע נתון, בין אם תהיו חיילים בצבא ותספרו כל רגע עד תום השירות או שרק תחכו שמשמרת לילה שלכם תסתיים בבית הקפה. אבל בשביל להגיע אל עבודה שבה תוכלו לשלב את הזמנים שלה עם הזמנים של הלימודים, חשוב מאוד לארגן את מערכת השעות שתהיה נוחה מספיק, וגם שמקום העבודה יוכל להשתלב בצורה מתאימה. לכן כאשר אתם בוחרים את העבודה הבאה שלכם רגע לפני התואר או עם סיום חופשת הסמסטר, השתדלנו לבצע התאמה בין שעות העבודה אל מערכת השעות בלימודים. יחד עם זאת שימו דגש גם על השעות שבהם יהיה לכם זמן ללמוד או לוודא כי שעות הלימודים שלך לא חופפות בצורה צמודה הדוקה מידי, מה שעלול להביא אתכם עייפים מאוד אל העבודה/לימודים. 

ניסיון או הכנסה? 

אחת ההתלבטויות שאכן רלוונטיות עבור כל תחום לימודים כמעט, הוא הניסיון שאותו תוכלו לרכוש במקומות עבודה עם זיקה לתחום שלכם וברוב הפעמים עם שכר נמוך, לבין מקום עבודה שיכול לפרנס אתכם בצורה יותר מכובדת לתקופת הלימודים. כך או כך תוכלו להתייחס אל הניסיון כך או כך תוכלו להתייחס אל עבודה עם זיקה למקצוע שלכם, יותר כאל השקעה עתידית ואל העבודה עם הכנסה גבוהה יותר, כאל השקעה "מיידית".

  • עבודה מכניסה
    עבודה מכניסה יכולה ברוב הפעמים להתאים מבחינת שעות, היא יכולה להיות עבודה שרירותית כמו מלצרות, בר, מטבח, דיילי קרקע ומכירה ועוד עבודות שונות. בלא מעט מהפעמים עבודות אלו גם יוכלו להסתדר עם שעות הלימודים ועם יחסי שכר נוחים, אך בעלי זיקה למעט מאוד תארים הנלמדים כיום. 
  • עבודה עם ניסיון
    לא מעט מקצועות שונים שכן נלמדים כיום מצריכים ניסיון רב על מנת להתפרנס מהם בכבוד, מקצועות כמו אדריכלות, עריכת דין, ראיית חשבון ועוד. אך עבודות אלו עבור סטודנטים בלא מעט מהמקרים אינן מתגמלות, אך בהחלט מוסיפים לא מעט ניסיון אשר יכול לעזור בהמשך הדרך המקצועית שלכם.